Content marketing
Czym jest content marketing?
W języku polskim content marketing określany jest jako marketing treści i jest częścią działań SEO. Ponadto jest rodzajem strategii marketingowej, który ma za zadanie pozyskać potencjalnych klientów. W ramach tej strategii podejmujemy działania polegające na publikacji i promocji wartościowych treści. Treści, które tworzymy, odnoszą się często do produktów, usług lub samego wizerunku marki.

Podstawowe działania content marketingu
- tworzymy i publikujemy interesujące, wartościowe treści, np. artykuły, posty w social media czy e-maile,
- przyciągamy uwagę wybranej grupy klientów,
- budujemy długotrwałe i intensywne relacje z wybraną grupą klientów
Jakie korzyści oferuje content marketing?
- Większy ruch na stronie – odpowiednie treści wpływają przede wszystkim na wzrost wyświetleń naszej strony internetowej i wzrostu ruchu na niej. To z kolei prowadzi do wzrostu sprzedaży oraz pozyskania nowych, stałych klientów.
- Lepszy wizerunek w sieci – content marketing to idealne narzędzie do budowy wizerunku w sieci. Publikowanie wartościowych artykułów, infografik lub filmów pozytywnie wpłynie na promocję i zasięg. W rezultacie kiedy Twoi odbiorcy będą potrzebować informacji na dany temat, będą wracali na Twoją stronę i polecali ją innym.
- Zaufanie klienta do marki – dzięki udostępnianiu treści, które są dla nich wartościowe i nastawione na rozwiązywanie ich problemów będą ufać temu co przekazujesz i będą chcieli do Ciebie wracać.

Content marketing i SEO
Wysoka jakość treści to ważny czynnik rankingowy wpływający na widoczność strony w wyszukiwarce. Wartościowe, wysokiej jakości treści mają kluczowe zastosowanie jako wsparcie działań SEO. Działania łączące pozycjonowanie stron internetowych i content marketing są czasochłonne, ale ich umiejętne zastosowanie przynosi długotrwałe efekty.